Co marki motoryzacyjne robią dla swoich fanów?

Pamiętam jak kilka lat temu organizowaliśmy fajną akcję z klubem Barchetty. Z okazji piętnastolecia premiery Fiata Barchetta wybraliśmy się w kilkanaście samochodów specjalnie do Turynu na spotkanie z włoskim fanklubem oraz aby móc osobiście poznać projektanta (swoją drogą Greka) Andreasa Zapatinasa. Pełna organizacja w klubie. Spotkania przed zlotem, setki wymienionych wiadomości, wystąpienia w telewizji i… szukanie sponsorów. Pamiętam, że mocno pomogły nam wtedy marki napojów. Sam Fiat dorzucił zaś czapeczki z logo.

Ten przykład dobrze pokazuje, że nie wszyscy potrafili wtedy wyczuć sytuację i szansę na zdobycie nieco publikacji prasowych o nietypowym wydarzeniu i dobre wspomnienia ze strony wszystkich fanów Fiata.

Na szczęście wszędzie dookoła słyszę o bardzo wyjątkowych pomysłach, jakimi marki honorują swoich fanów. Chciałem przytoczyć Wam poniżej kilka, które siedzą mi szczególnie w głowie oraz opowiedzieć o jednym, którego możecie stać się częścią.

Verva 4 Fans

 Honda #ROADtoREDLINE

(2015)

Idea jaka stała za organizacją zlotu na to promocja nowego Type-R. Jak można było uświetnić taką premierę? Zapraszając właścicieli poprzednich generacji  jeden z najbardziej wymagających torów – Nurburgring, gdzie Type-R pobił rekord przednionapędówek.
Wydarzenie miało miejsce w maju 2015 i zaproszonych było 300 fanów z całego świata z 13 krajów (w tym nawet Ci z USA). W 10 dni zwiedzali paddock, poznawali kierowców i nowy model oraz uczestniczyli w paradzie po pętli.

Ford 7 W5P4NIAŁYCH

(2013, 2014)

Rewelacyjny pomysł na rywalizację między klubami marki. Ford, którego szerokie portfolio samochodów zdecydowanie sprzyja tworzenie fanklubów potrafił docenić swoich zagorzałych wielbicieli. Akcja miała 2 edycje w 2013 i 2014 roku, zwieńczone wyborami publiczności podczas Motor Show w Poznaniu. Przekrój niesamowity bo do walki stanęły zupełnie różne bieguny. Sierry i Mustangi. Cougary i Explorery. Mondeo i Fiesty.
W 2013 wygrał klub Mondeo, w 2014 Mustangi.

Mercedes AMG Venice

(2014)

Tym razem akcja organizowana była przez dealera – grupę Wróbel. Zabrał on bowiem 60 swoich klientów na szkolenie techniki jazdy AMG na tor Adria, do słonecznej Italii. Trzeba przyznać, że Mercedes potrafi uhonorować swoich klientów! Pewnie dlatego akcja została nagrodzonapodczas Kongresu Dealerów Samochodowych. Trzeba przyznać, że należało im się!
Dlatego idąc za ciosem we wrześniu odbędzie się kolejny event, tym razem bardziej w klimacie off-road czyli przejazd wulkanicznymi trasami Sycylii, z instruktorami jazdy terenowej.

Można? Jak widać można!

Konkurs VERVA4Fans

I tutaj przechodzimy do sedna sprawy. Bo nawet jeżeli macie fajny pomysł (jak my pięć lat temu dla Barchetty), a coś stoi wam na drodze to jest szansa na pewien przełom i ruszenie sprawy do przodu.

VERVA postanowiła nieco Wam pomóc i zorganizowała inicjatywę VERVA4Fans. Na czym polega? To konkurs dla motomaniaków, wielbicieli swoich marek, modeli lub po prostu konstrukcji samochodów… Po prostu pasjonatów!

Obecnie trwa już trzecia edycja projektu. Najlepsze zgłoszenie zgarnia 5 000 złotych, drugie 3 000, a ostatnie 1 000. Chyba niezła opcja jak za samo zgłoszenie w Internecie, prawda?

Najlepsze inicjatywy (a może nią być cokolwiek od pokazu driftu po zlot piknik zabytkowych samochodów) mają szansę wygrać do 31. sierpnia 2015.

Do czego razem z VERVĄ Was zapraszam! Odwiedźcie 4fans.verva.pl i po prostu wygrajcie!

Verva 4 Fans

Powodzenia!