Koniec. Kropka.

Stało się. Fiat zaprzestaje produkcji Fiata Punto. Wszystkie generacje kropki towarzyszą nam obecnie na drogach w całej Polsce. Stały się naturalnym wyborem jako jedno z pierwszych samochodów – nie był zbyt drogi w zakupie (nawet jako nowy), części do niego uchodziły za tanie, wygląd w większości wcieleń był przynajmniej poprawny, a ilość miejsca w środku wystarczająca.

punto-generations

Zwłaszcza wcielenie Grande Punto, które w zeszłym tygodniu kupiła sobie moja szwagierka, było jednym z najlepszych projektów studia Giugiaro. Na tyle, że zyskało przydomek Małego Maserati.

Co go zastąpi? Pięciodrzwiowa pięćsetka. Czyli zapewne kolejne wcielenie 500L. Moja obawa jest jednak inna. Zastanawiam się czy Grupa Fiat, żegnając Punto, nie popełnia błędu jak przy Alfie Romeo?

alfa-156-159-generations

Historia jest wszystkim znana: Alfa wprowadza na rynek rewolucyjną 156, która zastąpiła 155. Potem byliśmy świadkami niezwykle udanego faceliftinug i wprowadzenia najpiękniej zaprojektowanego samochodu ever – Alfy 159. Na końcu tej historii jest czarna dziura. Po zakończeniu produkcji 159 Alfa nie wprowadziła żadnego nowego modelu, a szumnie zapowiadana Giulia pojawi się w bliżej określonej przyszłości. Nagle Alfa pozostała bez samochodu do bardzo konkretnej grupy klientów. Czy podobnie będzie z brakiem Punto?

Fiacie – quo vadis? Nie chcemy aby obecna promocja „ilość samochodów ograniczona” stała się, jak w Alfie, samospełniającą przepowiednią o małym wyborze w salonach.

alfa-promocja-ilosc-samochodow-ograniczona