Kupiłem opony letnie!

Nie zdążyłem pochwalić się Wam nowymi oponami na Nissanie. Idąc za ciosem gdy na zimę wybrałem ContiWinterContact TS850, znowu wybrałem Continentale. Dokładniej Continental ContiPremiumContact 5.

stare-nowe-opony-rozniceZastępują one kilkuletnie zużyte Bridgestone, na których jeździł poprzedni właściciel. Różnice w zużyciu widać wyraźnie.

Poruszam się na nich już ponad miesiąc i mogę wypowiedzieć pierwsze słowa pod ich adresem. Po pierwsze wizualnie bieżnik opony nie urzeka. Moja Barchetta i jej BFGoodrich bije je na głowę. Bok opony jednak pozostawia bardzo dobre wrażanie. Nie ma natłoku badziewnych napisów i wzorków. Urzekają też małe napisy Continental na brzegu opony.
Właściwości jezdne to przeskok o kilka klas względem starych opon letnich. Droga hamowania zdecydowanie się skróciła, ABS również nie chwyta tak szybko jak wcześniej. Zakładam, że największą różnicę odczuwam dlatego, że są to po prostu nowe gumy i mieszanka dużo lepiej radzi sobie niż mające na karku 6 lat stare opony.
Przyspieszanie (swoją drogą tutaj mały test) oraz trzymanie w zakręcie oceniam bardzo dobrze. Minimalnym mankamentem jest to, że w trakcie łagodnego pokonywania łuków opona walczy o to aby jak najszybciej wrócić do jazdy na wprost. Nie jest to pewnie zauważalne dla większości jej użytkowników ale ja wyłapałem takie zachowanie.
W odróżnieniu od zimowych TS850, PremiumContact5 jest oponą dużo cichszą przy wyższej prędkości. Nie szumi, nie świszczy i nie wibruje.
Na razie jestem bardzo zadowolony.

Nowe letnie vs zimowe po sezonie

Nowe letnie vs zimowe po sezonie

Zakup, tak jak poprzednio, padł na Oponeo. Znowu szybka dostawa i bardzo dobry proces zakupów online. Przy okazji poszukiwań opony pozwoliłem sobie jednak chwilę pobawić się w wyszukiwanie opinii i materiałów na temat opon. Tak oto trafiłem na filmy stworzone przez Oponeo, które mają przybliżyć każdy produkt.

Uśmiałem się przy oglądaniu tych materiałów. Wszystkie bowiem wyglądają jak klony zbudowane na zestawie losowo dobieranych zdań, które opisują każdą oponę. Pozwólcie, że Wam to opiszę. Poniżej prezentuję najczęśniej pojawiające się hasła. Wystarczy tylko, że pod „XYZ” podstawicie jakąkolwiek oponę, którą się interesujecie. Zaczynamy?

XYZ to doskonała opona klasy ekonomicznej/premium…
Wybierając XYZ podróżujesz bezpiecznie.
Jeżeli oczekujesz dobrej przyczepności XYZ gwarantuje…
Jeżeli szukasz opony odpornej na zużycie to XYZ…
Opona XYZ zapewni stabilność w trudnych warunkach pogodowych…
Asymetryczny/symetryczny (w zależności od modelu) XYZ zapewni Ci dobre prowadzenie samochodu…
Bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni dzięki rowkom odprowadzającym wodę powodują, że XYZ jest wysokiej klasy produktem…

Serdecznie Was zapraszam do zobaczenia tego samemu.

Wyobrażam sobie jak copywriter losowo dobierał superlatywy na temat opon, minimalnie zmieniając szyk zdań czy dobierając nieco inne przymiotniki opisujące produkt. Jestem sobie też w stanie wyobrazić jaki horror przeżywał lektor nagrywając to wszystko.

Mimo moich „podśmiechujek” ogromny szacunek dla zespołu Oponeo, za dobrze odrobiona lekcję marketingu. Trudno szukać opon i nie trafić właśnie na nich. Wow!

Jednocześnie wtórność filmów prowadzi mnie to jednak to smutnej konkluzji. Żyjemy w czasach gdy wszystkie opony po prostu są przynajmniej dobrej jakości. Kupując oponę nową po prostu dostajesz produkt, który jest minimum poprawny. Dlatego wszystkie porównania związane z normami głośności, zużyciem paliwa etc. to detale. Jedynym wiarygodnym testem są pełne testy redakcji, podczas których na tych samych samochodach zakładane są różne opony. Dopiero wtedy da się wychwycić różnicę.

Dlatego pozostaje nam tylko wierzyć w obiektywność pisanych opinii.

continental-ContiPremiumContact-5-tyres-opony