Renault Captur – bliski ideału.

Czy nam się to podoba, czy też nie, współczesna motoryzacja jest obecnie w głębokim kryzysie. Odwołane targi, przełożone premiery – to tylko niektóre z konsekwencji wywołanych pandemią koronawirusa. Pomimo wielu niepokojących wpisów w prasie dotyczących kondycji Renault mam wrażenie, że radzi on sobie bardzo dobrze. Wystarczy wspomnieć o niedawno testowanym modelu Clio, planowanym liftingu modelu Espace, by odnieść wrażenie, że po prostu nie może aż być źle jak to przedstawia prasa. Kolejnym dowodem potwierdzającym te słowa jest bohater ostatniego testu. Renault Captur – to dowód em na to, że Francuzi nie rezygnują z walki o klienta nawet w tym trudnym czasie. Na tym nie koniec zapowiadanych nowości. Już wkrótce do oferty Renault trafi prawdziwa hybryda.

Analizując historię modelu warto wspomnieć, że pierwsza generacja modelu Captur zadebiutowała w 2013 roku. Po przeszło sześciu latach od tej premiery do salonów sprzedaży trafiła jego druga generacja.

Wstyd się do tego przyznać, ale na samym początku testu Renault Captur znajdował się u mnie na straconej pozycji. Powiem więcej – na długiej liście samochodów, które chciałbym mieć, zajmował bardzo odległa lokatę. Nie zmieniły tego nawet informacje z broszury i przedstawiające moc silnika, która wynosiła 155 KM czy automatyczna skrzynia biegów. Captur w dalszym ciągu kojarzył mi się z samochodem dla statecznego emeryta.  Sami przyznajcie – czy decydując się na nowy samochód wybralibyście sztucznie podwyższone auto? W dalszym ciągu wydaje się, że crossovery to tylko moda, która wkrótce przeminie. Nie przekonuje mnie też fakt, że wygodniej się do niego wsiada. Jestem młody, nic mi nie dolega więc po co. Argument o lepszej widoczności za kierownicą również przemilczę. Reasumując – niemal każda młoda osoba wybrałaby inne auto. Byłby to samochód kipiący mocą i z łatwością pokonujący nawet najbardziej ostre zakręty. Jednym słowem – byłby to samochód sportowy. I nie ma znaczenia czy byłaby to sportowa limuzyna, czy rodzinne kombi z mocnym silnikiem. Przecież każdy z tych samochodów z łatwością wygrywa porównanie z przereklamowanym crossoverem. A jak zależy nam na możliwościach jazdy w trudnym terenie to poszukajmy prawdziwej terenówki. Są marki, które specjalizują się w tego typu samochodach. Niestety, prawda jest z goła inna. O tym jak bardzo się myliłem, przekonałem się dopiero podczas kilkudniowego, bardzo intensywnego testu.

Nie będę pisał, że samochód w porównaniu z poprzednikiem przeszedł gruntowną metamorfozę. To sami widzicie. Nowy wygląd sprawił, że Captur w końcu nabrał charakteru i przestał być anonimowym graczem w swoim segmencie. Na mnie najlepsze wrażenie zrobiła dynamiczna linia boczna. W masywne nadkola idealnie wkomponowano ogromne koła z ciekawym wzorem felg. To w połączeniu z zmniejszającymi się ku tyłowi oknami oraz z zachodzącymi na na tylne błotniki lampami wręcz musi się podobać. Przód pojazdu podobny jest do mniejszego Clio, tył zaś można uznać za lekko kontrowersyjny.

Przyszła pora na wnętrze. Każdy kto oczekiwał czegoś zupełnie nowego czy szalonego, przeżyje rozczarowanie. Kokpit w całości został przejęty z modelu Clio. Identyczna kierownica, identyczne rozmieszczenie przycisków, czy nawet identyczny zestaw wskaźników. Naprawdę trudno znaleźć tu jakieś różnice. Po dłuższej chwili poszukiwań udało mi się znaleźć jeden szczegół.  Wbrew pozorom nie został on jakoś ukryty, a wręcz powinien rzucić się w oczy. To dźwignia zmiany biegów, która tym razem została umieszczona na lekko wysuniętej półeczce, po którą znalazło się  idealne miejsce na średniej wielkości portfel lub smartfon. To tyle z nowości. Resztę bardzo dobrze znamy z Clio. Trudno wypominać tu oszczędności przy projektowaniu, bo tak naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Jakość użytych materiałów stoi na wysokim poziomie. Do sposobu ich spasowania na ten moment też nie mam uwag. Na słowa uznania zasługują również spore kieszenie w bocznych drzwiach, które mają specjalnie wyprofilowane miejsce na butelkę. Innym ciekawym rozwiązaniem, które znajdziemy w nowym wcieleniu Renault Captur to schowek przed fotelem pasażera. Nie jest on otwierany jak w większości produkowanych modeli, ale wysuwany do przodu. To wbrew pozorom spore ułatwienie, które umożliwia szybkie odnalezienie poszukiwanego przedmiotu.

To co udało się projektantom w przypadku Clio, udało się również przy okazji nowej generacji Renault Captur. Chociaż wymiary zewnętrzne również tego nie pokazują i samochód w dalszym ciągu zalicza się do grupy mniejszych crossoverów, to we wnętrzu jest naprawdę dużo miejsca. Olbrzymie wrażenie zrobił na mnie tylny rząd siedzeń. Wygodna, dobrze wyprofilowana kanapa bez trudu pomieści trójkę pasażerów. Za potwierdzenie tych słów niech posłuży przykład przejazdu Renault Captur z trójką pasażerów z tyłu, w tym z jednym dzieckiem siedzącym w mocno rozbudowanym foteliku. Co więcej można śmiało powiedzieć, że Captur pod względem przestrzeni wewnątrz jest w pewnym stopniu elastyczny. To zasługa przesuwanej tylnej kanapy. Gdy chcemy mieć więcej przestrzeni na nogi, przesuwamy ją maksymalnie do tylu. Gdy zależy nam z kolei na większej przestrzeni bagażowej, przesuwamy kanapę w stronę przednich foteli. To proste rozwiązanie, które można znaleźć już u innych producentów z powrotem wraca do łask. Dzięki niemu możemy liczyć na zdecydowanie większą funkcjonalność naszego auta. W tym momencie brak możliwości dzielenia tylnej kanapy przestaje już mieć znaczenie. Nie bez znaczenia jest za to pojemność bagażnika, która wynosi 536 l przy maksymalnie przesuniętej do przodu kanapie. To wynik, którego nie są w stanie osiągnąć niektóre samochody typu kombi.

Skoro piszę już o udogodnieniach dla pasażerów podróżujących Renault Captur warto wspomnieć o jeszcze jednym wyjątkowym elemencie wyposażenia. To tylny nawiew powietrza w który wbudowano dwa złączą do ładowania przez USB oraz gniazdo zapalniczki. Mając odpowiednia przejściówkę możemy zyskać nawet trzy gniazda do ładowania urządzeń mobilnych typu tablet, komputer czy telefon komórkowy.

Pod względem wyposażenia Renault Captur ma naprawdę sporo do zaoferowania. By opisać wszystko co znajduje się w najwyższej wersji wyposażeniowej, którą miałem przyjemność testować potrzeba naprawdę sporo czasu. Z elementów, które wydają mi się niezbędne w aucie tej klasy to czujniki parkowania wspomagane przez tylną kamerę , ledowe światła oraz czujnika martwego pola w lusterkach.  Podgrzewanie przednich foteli, asystent toru jazdy czy asystent nagłego hamowania to tylko gadżety, które mają ułatwić kierowcy jazdę.  Dla mnie korzystając z tych elementów zabijamy całą radość z jazdy. Samochód staje się w ten sposób bardziej autonomiczny.

To co tak naprawdę wyróżnia Renault Captur na tle konkurencji to niebywała radość z jazdy. Oczywiście porównania z prawdziwie sportowymi samochodami nie mają najmniejszego sensu. Pozostańmy jednak przy nieco podwyższonych autach typu crossover. Wydawać by się mogło, że każdy ostry zakręt czy pętla umożliwiająca zjazd z autostrady będzie nas zmuszać znaczne zmniejszenie prędkości. Jednak nic z tego. Captur trzyma się drogi niczym przyklejony. Jego zawieszenie nie jest kompromisem pomiędzy komfortem a trzymaniem drogi. W moim odczuciu Renault zdecydowanie stawia na przyjemność z jazdy.  Przy tak dobrym trzymaniu się asfaltu, aż żal, że układ kierowniczy pracuje nieco za lekko. Przy wyższych prędkościach nie daje on wystarczająco dużo informacji co dzieje się w przednią osią. Zaskakująco dobrze radzi sobie także układ hamulcowy. W tym przypadku inżynierom francuskiego producenta należy się mały minus. W aucie tej klasy, za takie pieniądze, hamulce bębnowe to wstyd. Niestety takie właśnie hamulce znajdziemy na tylnej osi Renault Captur.

Do żwawej, sportowej jazdy jak ulał pasuje jednostka napędowa Renault. Po maską pracuje silnik benzynowy o niezbyt dużej pojemności. Zaskakuje on jednak mocą. Z pojemności 1,3 litra udało się uzyskać aż 155 KM. To w połączeniu z niezbyt wysoką masą własną auta daje kierowcy całkiem sporo sportowych wrażeń. Potęguje je sprawnie działającą skrzynia automatyczna o oznaczeniu EDC. Biegi są zmienianie szybko, z gracją. Dynamiczny start spod świateł czy płynne ruszanie nie robi na niej żadnego wrażenia. Za każdym razem zmienia przełożenia w podobny, niezauważalny sposób. Dla osób niezdecydowanych na to jednostkę argumentem przeważającym może być całkiem niski apetyt na paliwo. Podczas jazdy autostradą spalanie wynosiło około 6,7 l na 100 km/h. Podczas całego testu, który składał się z różnego rodzaju tras Renault Captur zużył średnio 6,3 l na 100 km.

Podczas kilku dni testów Renault Captur zaskoczył mnie nie jeden raz. To kolejny solidny samochód, który zyskuje dopiero przy bliższym poznaniu. Druga generacja modelu ma absolutnie wszystko by stać się bestsellerem. Czy tak się stanie, w dużej mierze zależeć będzie od sytuacji w Europie. Jednego można być pewnym. Brak sukcesu nie będzie porażką wynikającą z błędów czy niezrozumiałych oszczędności. Będzie tylko i aż zbiegiem niefortunnych zdarzeń, na które żaden koncern motoryzacyjny na świecie nie ma wpływu.

Tekst i zdjęcia: Paweł Oblizajek

111 thoughts on “Renault Captur – bliski ideału.

  1. Rankomat.pl says:

    Stwierdzenie, że model ten jest bliski ideału jest trafione w sedno. Ładny SUV, dobre parametry techniczne, komfort prowadzenia i elegancka tapicerka. Marka Renault na pewno może być zadowolona z modelu Captur. Coraz częściej zauważany jest na polskich ulicach. Takie opływowe SUV’y z delikatną drapieżnością pasują idealnie do dzisiejszych trendów motoryzacyjnych.

  2. Miałem przyjemność pojeździć chwilę takim Kapurem z wypożyczalni. Ku mojemu zaskoczeniu świetne małe autko i do tego bardzo dynamiczne i oszczędne. Są niedociągnięcia typu kiepski układ kierowniczy czy słabe hamulce ( bębnowe na tylnej osi ) ale ogólny wynik na plus. Jestem zwolennikiem dużych aut typu SUV rodem z USA ale ten maluch nieźle zaskakuje :)

  3. Like!! I blog quite often and I genuinely thank you for your information. The article has truly peaked my interest.

  4. SMS says:

    Very good article! We are linking to this particularly great content on our site. Keep up the great writing.

  5. Bartek says:

    Renault zrobiło ostatnio duży postęp. Świetne Clio, teraz Captur. W porównaniu do poprzednich generacji tych modeli to niebo, a ziemia.

  6. I do non even out sleep with how I all over up here, merely I idea this Post was near.
    I do not have it off World Health Organization you are just certainly you’re leaving to a famed blogger if you are non already ;) Cheers! http://www.cialisles.com/

  7. sherlyananda says:

    Bosan DiJanjikan Kemenangan Kayak DiSitus Sebelah?
    Yuk Merapat & Bermain Bersama Kami
    Link Alternatif SITUS BOLA RESMI SBOBET
    Tidak Menberikan Janji Namun
    Memberikan BUkti..!
    WA: 0878 3093 7943

  8. cialis.com says:

    I go to see daily a few web pages and websites to read articles or reviews, except this website provides
    quality based writing. https://www.wisig.org/

  9. Hello there! I just want to give you a huge thumbs up
    for your great information you have got here on this post.
    I’ll be coming back to your web site for more soon.

  10. hallo ich den Header von Ihrem Blog lieben, ist es eine persönliche Einrichtung? Tammi Raymund Saimon

  11. Thanks for the good writeup. It actually was a
    amusement account it. Look complicated to more added
    agreeable from you! However, how could we be in contact?

  12. Ten samochód jest również bliski mojego ideału. Jestem zdania, że obecnie wybór samochodów jest tak duży, że każdy wybierze coś dla siebie. Ja co prawda dopiero przeglądam ofertę by zapisać się na prawo jazdy. Ale na pewno po zdaniu egzaminu będę szukać wymarzonego auta.

  13. Ten samochód prezentuje się naprawie fajnie. Coraz częściej można go spotkać na drogach, co oznacza, że staje się coraz bardziej popularny.

  14. Szymon says:

    Super wyglądające autko. Chyba kupie sobie za rok

  15. Take Care says:

    ładne auto i w końcu suv w przystępnej cenie

  16. mklkgbjsvh says:

    Renault Captur – bliski ideału. | Blog motoryzacyjny Moto Soul
    amklkgbjsvh
    mklkgbjsvh http://www.g4lrqa39hv301399jb8r62m5w4u05acds.org/
    [url=http://www.g4lrqa39hv301399jb8r62m5w4u05acds.org/]umklkgbjsvh[/url]

  17. Michał says:

    Fajne autko podoba mi się

  18. Hello, I log on to your blog like every week. Your humoristic style is witty, keep it up! https://www.azhydroxychloroquine.com/

  19. Sildenafil and Cialis are also victimized to address pneumonic arterial hypertension (PAH) nether the swop name calling Revatio (sildenafil 20-mg tablets and 10-mg/12.5-mL
    single-role ampoule injections) and Adcirca (Cialis 20-mg tablets).

    Although mutually exclusive roles survive for these agents,
    PDE5 inhibitors for the discourse of ED are the focussing of
    this retrospect. http://lm360.us/

  20. Ykidyf says:

    pay for essay – cheap custom essay the help essays

  21. Jivhhaile says:

    biztonsГЎgos viagra cuanto vale una pastilla de viagra viagra triangle gold coast

  22. Lfxugy says:

    order essays online – help me with my essay term paper buy

  23. Jivhhaile says:

    viagra a bangkok viagra capsules for women comparaison viagra ou cialis

  24. KmrfSuit says:

    pillenmaster.de viagra https://purevigra.com/ trusted tablets viagra

  25. Xxskxt says:

    canadian online pharmacy – http://canadaxpha.com/ canadian drug stores http://canadaxpha.com/#

  26. Devkedils says:

    buy viagra with paypal viagra in peru buy brand viagra in canada

  27. FbsgImask says:

    viagra zamГіwienia whats better viagra or kamagra viagra availability in germany

  28. Frbhedils says:

    viagra walmart https://paradiseviagira.com how to buy viagra online without

  29. FhsbImask says:

    take both cialis and viagra buybuyviamen.com experiencias de viagra

  30. Jswehaile says:

    order viagra online without script i need viagra sildenafil australia

  31. Chxdbb says:

    slot machine https://slotgmsp.com/ casino games win real money casino games online Hihcrv duvvgm

  32. Fnmtay says:

    play casino https://casaslotsg.com/ casino gambling real casino Fzrayd dyqhmv

  33. KbrgSuit says:

    online pharmacy uk viagra 30 mg sildenafil buy online sildenafil 60mg price

  34. FnrhImask says:

    viagra for sale overnight over the counter viagra substitute viagra no presription

  35. Vatqka says:

    generic cialis tadalafil 20 mg from india https://cilipili.com/ online casinos usa generic cialis tadalafil Ddqflp vzqmrq

  36. Dbsfedils says:

    sildenafil drug coupon sildenafil prices in canada viagra 100 buy

  37. Zdzlfp says:

    best canadian pharmacy for cialis https://pharstores.com/ cheap viagra canadian pharmacy canadian pharmacy coupon Yuolkz yrqgdy

  38. Fdbvedils says:

    buy viagra india sildenafil 20 mg without a prescription over the counter viagra pills

  39. FmsgImask says:

    site seguro para comprar viagra que fait le viagra sur une femme effective dose of viagra

  40. berkey says:

    What’s up everyone, it’s my first pay a quick visit at this web page, and post is in fact fruitful in favor of me, keep up posting these types of content.|

  41. Rtqyff says:

    casino online slots https://casimmoney.com/ casino slot best online casino Mberkl grgjjp

  42. FnrdImask says:

    viagra for sale australia viagra from canada geneic viagra

  43. FtghImask says:

    writing personal essay for school physics homework help online umi dissertation services

  44. Jgschaile says:

    writing phd dissertation good research paper writing a medical research paper

  45. Lbhmga says:

    best online casino usa https://casinobmoney.com/ online casino games for real money empire casino online Yhyusj ndlhiy

  46. KwgdSuit says:

    college persuasive essay research paper assistance narrative essay analysis

Leave a Comment

Your email address will not be published.