Czy warto serwisować klimatyzację w Feu Vert?

Każdy z nas ma swojego mechanika. ­­Jest jak współczesny spowiednik, lekarz Twojego dziecka i znachor w jednym*. Co zatem gdy jesteś ponad 300 km od jego warsztatu? Wybierasz się do miejsca, które wygląda w miarę schludnie i/lub ma względnie dobrą opinię.

Niedawno mój garaż powiększył się o kolejne auto, ze wszech miar rozsądny wybór. Powitajcie, po raz pierwszy na tym blogu, Nissan Almera N16. Nowy nabytek zdążycie jeszcze poznać… Jesteśmy ze sobą kilka tygodni, a wszyscy wiemy, że po okresie zauroczenia nową dziewczyną zaczynamy dostrzegać drobne denerwujące rzeczy. Może ma krzywy nos, może dziwnie wymawia „r” albo, o zgrozo, lubi frytki z majonezem. Mankamentem Almery była klimatyzacja, która działała dobrze ale miała nieświeży oddech.

W celu rozwiązania doraźnego zastosowałem czyszczenie za pomocą środków z supermarketu. Efekt: krótkotrwały, bo gdy uleciał zapach chemicznej mięty wrócił stary, lekko grzybiczny zapach. Postanowiłem: niech zrobią to profesjonaliści.

Wracamy zatem do kwestii mechanika. Mój w Krakowie. Ja w Warszawie. Wybieramy zatem tego, który jest w miarę „wyględny” (warunek spełniony) i po drodze do pracy (również warunek spełniony). Feu Vert Warszawa, Puławska 427.

Odwiedziny sieciowego warsztatu przypominają wizytę w hipermarkecie. Wszyscy niby uśmiechnięci i wszystko poukładane (w odróżnieniu od naszych lokalnych mechaników) ale wszystko to wynika z procedur.

Porozmawiajmy zatem o procedurach.

-Dzień Dobry, chciałem sprawdzić jak działa układ klimatyzacji w samochodzie. W miarę zadbany egzemplarz i trzeba sprawdzić co należy zrobić i potem zrobić tylko to co jest wymagane.
– Dzień Dobry, mamy ofertę przeglądu klimatyzacji w super cenie 289 zł. Obejmuje wszystkie najważniejsze punkty (bla, bla bla)…
– Tak, ale chciałbym żeby ktoś spojrzał i ocenił.
– Pakiet będzie idealny dla Pana…    (odpowiedź na potrzebę Klienta 100%)
– A jeżeli czegoś nie trzeba będzie wymieniać?
– Spokojnie, zadzwonimy i skonsultujemy. Wtedy będzie taniej.

Wiecie jak skończyła się historia z „Pakietem Klima Premium Plus (Henkel)”? Telefon 2 godziny później z komunikatem „Samochód gotowy do odbioru”. Przez telefon niewiele się dowiesz – mechanicy robią, kto inny dzwoni. Procedura.

Odbiór tak samo – kasa to inni ludzie niż przeprowadzający usługę. Czytają to co wykonawcy wprowadzają do systemu. Procedura.

Dostaję za to 3 papierki: wydruk z usługi sprawdzania od klimatyzacji, wydruk ze testu akumulatora (usługa gratis) i rachunek. Wiem min., że „odzysk zakończony”, „kontrola szczeln bez wycieku”. Znaczy, chyba, że dobrze. Ot procedura…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Z ciekawości poprosiłem Pana o podsumowanie ile kosztowałaby każda usługa osobno. Chcecie wiedzieć?
Filtr wlotu powietrza: 44,99
Wymiana filtra kabiny: 35,00
Dezynfekcja układu klimatyzacji: 69,00
Napełnienie układu klimatyzacji: 129,00
Sprawdzenie szczelności układu: 60,00
Diagnostyka elektroniczna klimatyzacji: 65,00

W sumie: 402,99 zł; pakiet wydaje się zatem prawie idealny (przypomnijmy 289 zł).

feu-vert-komputer-system-zamawiania

Czy mam ból dupy, że tyle zapłaciłem? Nie! Wszystko (na chwilę obecną) działa poprawnie. Chciałem szybko pozbyć się problemu i to otrzymałem. Mam też 5 miesięcy gwarancji na usługę i to również uspokaja.

Ból dupy mam tylko taki, że samochód zostawiłem o 8:19, a telefon zadzwonił o 10:17. 2 godziny pracy (zakładając, że chłopaki rzucili się od razu po wydruku potwierdzenia zlecenia do roboty).Po prostu chciałbym wierzyć, że gdy 80% ceny to robocizna (opierając się na wycenie rozbitych usług) to trwała one trochę dłużej.

 

Podsumowując: Feu Vert to idealne miejsce na serwisowanie współczesnego samochodu dla osób, które nie wiedzą i nie chcą się znać na tym co dzieje się w samochodzie. Nie jest ważne ile kosztowała robota, a ile części bo system tego nie rozbija skoro jest pakiet. Przecież: procedura…

Nie działało, teraz działa. Idealne rozwiązanie.

 

Pytanie tylko czy to ja jestem rozpieszczony przez mechanika i chcę więcej wiedzieć o stanie samochodu, a cała reszta świata chce tylko działających elementów i wystarczają im „procedury”?

 

 

 

 * Spowiednik – zna Twoje grzechy jak palenie sprzęgła
Lekarz – bo nie powierzysz losów tak ważnej istoty byle komu
Znachor – czasem postuka po prawej samochodu, a zacznie pracować ta zepsuta po lewej stronie
  • fRed

    Taka rzeczywistość sieciówek. Ważne, że działa. Moja Primera pomimo czyszczenia (u mojego mechanika) dalej jedzie grzybem po wyłączeniu klimatyzacji.

    Jak chodzi – pięknie i czysto. Wyłączasz i czuć.

    • Może to kwestia wymiany filtrów. Czyszczenie to jedno, nowe filtry to drugie.