Verva street racing, konkurs edycja 1.

Samochody Dakar i WRC

Tak jak rajdy WRC stały się symbolem widowiskowej walki o podium, tak Dakar stał się symbolem walki o dojechanie do mety.
wspolpraca-verva-street-racing
Jestem teraz w trakcie lektury autobiografii Colina McRae i po niedawnej lekturze historii Sebastiena Loeba. Z każdą przeczytaną stroną z coraz większym zainteresowaniem patrzę na wyczyny kierowców w pojazdach klasy WRC. Co sezon pokonują oni serię zmagań w różnych warunkach: w błocie, kurzu, czy śniegu.

Dakar tymczasem zawsze jest zawsze taki sam: zawsze o tej samej porze roku, zawsze bardzo pustynny. Owszem, trasa zmieniła się przez lata i przeniosła na inny kontynent. Ale gdy pojawia się myśl o tym rajdzie, do głowy pierwszy zawsze przychodził mi piach i pył. O Dakarze dotąd wiedziałem bardzo mało. Jednak przy okazji współpracy z Vervą postanowilem nieco poczytać na ten temat i mój podziw dla śmiałków pokonujących tysiące kilometrów po bezdrożach wzrósł niesamowicie. Zwłaszcza, że mamy być z czego dumni, bo nasi zawodnicy jeżdżą na światowym poziomie, walcząc na równi z innymi. Szkoda, że ogólnozasięgowe media nie poświęcają im tyle uwagi, co na przykład przeciętnie radzącym sobie piłkarzom.

malysz-gronholm-verva

Na Vervie w tym roku staną naprzeciw siebie rajdowcy, którzy mają za sobą Dakar (Adam Małysz, Rafał Marton, Marek Dąbrowski). Z gwiazd WRC wystartuje Marcus Grönholm, mistrz świata z lat 2000 i 2002 oraz Bryan Bouffier, mistrz Francji i Polski (2007-2009) w rajdach.

marcus-gronholm-wrc-peugeotWRC i Dakar mają ze sobą niewiele wspólnego jeżeli chodzi o wybór samochodów. Mechanicznie też nie mają nic wspólnego z  samochodami cywilnymi. W przypadku WRC obecnie są to benzynowe silniki o pojemności 1,6 i tylko wizualnie bazują na zwyczajnych samochodach jakie możemy spotkać na ulicach.

adam-malysz-dakar-hiluxDakar przewiduje kilka różnych klas samochodów (nawet takich napędzanych alternatywnymi źródłami energii), które budowane są w oparciu o samochody terenowe (np. Małysz startuje samochodem przygotowanym na bazie Toyoty Hilux).

To co strasznie mnie imponuje mi w rajdach WRC, a czego brakuje w przypadku Dakaru to zróżnicowane warunki, w których ścigają się zawodnicy. O ile bardziej urozmaicony byłby rajd rozgrywany w warunkach zimowych, gdzie rajdówki stawałyby do walki zarówno po lodzie, jak i po piachu. A Waszym zdaniem?

Konkurs

Zgodnie z zapowiedzią do wygrania jest jedno z czterech podwójnych zaproszeń na Verva Street Racing 2014.

Zadanie na dziś:
Zaproponuj element, który mógłby zapożyczyć Dakar od WRC (lub odwrotnie) aby uzyskiwać jeszcze lepsze widowisko.

Wygrywa najciekawsza, w mojej ocenie, propozycja.
Konkurs kończy się 22.08.2014 o 23:59. Ogłoszenie wyników 25.08.2014 na blogu.
Liczą się wszystkie zgłoszenia w komentarzach oraz drogą mailową na kontakt@motosoul.pl

Każdy komentarz walczy też o dodatkowe zaproszenie na Vervę. Nawet jeżeli nie uda Ci się wygrać w tej edycji konkursu ciągle masz szanse jeżeli Twój komentarz będzie się wyróżniał.

 KONKURS ZAKOŃCZONY 

Zwycięzcą pierwszej edycji zostaje: Marcin Gajda.

Zdjęcia pochodzą z oficjalnych stron Adama Małysza i Marcusa Grönholma

Follow my blog with Bloglovin
  • Ryuk

    Samochody WRC powinny nie mieć ograniczeń w pojemności i mocy, dzięki czemu powinny startować nawet kilkulitrowe uturbione V12 >:)

    Powinny przypominać potwory z lat 80.

  • malaMI

    Pomysł nieco spoza głównego nurtu ale fajnie byłoby gdyby w rajdach WRC i na Dakarze można było brać udział w taxi drive.

    Każdy widz mógłby wygrać przejazd odcinka.

  • Sebaaas

    Widzowie rozstawieni na całej trasie Dakaru – żeby było ich wszędzie gęsto.

  • castar

    Dakar mógłby być uzupełniony o samochody przypominające te normalne, seryjne. Mechanicznie może byc wyrafinowana inżynieria WRC, ale te terenówki nie są sexy

  • trzyswiaty

    Abstrakcyjnie – Dakar mógłby zapożyczyć stadion narodowy. W pustynnych klimatach zawodnicy pewnie marzą o kąpieli w takim „basenie”

  • Zbychu

    Przejazd po piaszczystym odcinku samochodów wrc na stadionie :)

  • Alex

    Jazdy Dakar powinny odbywać się też na krótszym odcinku tak jak wrc.

  • Tomasz Korniluk

    Podczas Dakaru można by było zorganizować Superoesy, w formie 1 na 1, na nieco dłuższym torze, tak, by jak WRC pętle się krzyżowały. Dodatkowo, w czasie takiego superoesu można by było zestawić pętle tak, by mogły ze sobą rywalizować samochody, motocykle czy quady (Ciężarówki miały by cieżko). W takiej pętli mogłby być np miejsca, które albo trzeba objechać autem, albo spróbować wcisnąć się motocyklem. Małysz lub Hołek kontra Czachor lub Sonik i oglądalność Dakaru w Polsce idzie górę :)

  • Przemysław

    Rajd Dakar – edycja zimowa ! (nawiązanie do rajdów).

  • Mateusz

    Przejazd na motorach

  • Amante

    Dakar widzę w edycji ZIMA. Norwegia. Śnieg. Lód. 420 kolców w każdej oponie. Zimowe Igrzyska Dakar.

  • mctrish

    wprowadzenie osobnych kategorii wiekowych w których klasyfikowani byliby uczestnicy tak jak w WRC są np. zawody JWRC z kierowcami do 26 roku życia

  • gosia

    dla mnie WRC jest po prostu ciekawsze, można zobaczyć cała trasę i dokładnie przyjrzeć sie autom, które sa po prostu piękne. a to co maja pod maska i dźwięki jakie wydaja podczas przejazdu sa podniecające. można po prostu poczuć ich moc w środku siebie przez to właśnie ze tak blisko można podejść.