Renault Megane Grandcoupe. Nic więcej nie potrzeba

Renault Megane to przedstawiciel bardzo modnej klasy kompakt. Samochód ten ma być do bólu uniwersalny. Może służyć jako środek transportu do bezpiecznego przemieszczania się z punktu A do punktu B, a jak trzeba to przewieźć też rodzinę na wakacje. Do testów otrzymałem wersje nadwozia o fajnie brzmiącej nazwie – Grandcoupe. To nic innego jak sedan. Już samo nadwozie sprawia, że jest to model trochę nietypowy.

W tym miejscu zastanawiacie się prawdopodobnie dlaczego sedan jest dla mnie nietypowy? Już spieszę z wyjaśnieniem. Jest to typ nadwozia, który jest coraz mniej popularny. Wystarczy spojrzeć na najbliższą konkurencję by zrozumieć, że zazwyczaj mamy do czynienia z dwoma rodzajami nadwozia – tradycyjny hatchback oraz pakowne kombi. Sedan jest gdzieś pomiędzy. Najgroźniejsza konkurencja Renault w tej klasie ma zazwyczaj modele dostępne w dwóch przytoczonych wyżej nadwoziach. Volkswagen ma Golfa w wersji hatchback i kombi, Seat z Leonem ma podobnie. Konkurencja z Francji w postaci Peugeota również zrezygnowała z sedana. Pozostała Skoda, Opel i Fiat.

I w tym właśnie aspekcie Renault już na starcie wygrywa z konkurencją. Megane ma najbardziej rozbudowaną ofertę. W przypadku francuskiego producenta nie trzeba wybierać pomiędzy hatchbackiem z średnim bagażnikiem a kombi które nie zawsze przypadnie nam do gustu. Jest sedan, który skutecznie uzupełnia ofertę i daje klientowi alternatywę już na wejściu do salonu. I za ten ruch należą się już duże brawa.

Gdy spojrzymy na Renault Megane Grandcoupe to nie poczujemy się zawiedzeni. To nie jest kolejny nudny czy też dla dużej większości osób brzydki hatchback z nieco na siłę przyczepionym kufrem. Z przodu samochód przypomina inne modele Renault. To pewnego rodzaju ujednolicenie linii. Tył pojazdu wygląda elegancko i nie jest zbyt ociężały. Całość naprawdę może się podobać.

Wnętrze zaskakuje. Zaskoczyło mnie przede wszystkim ilością miejsca. Tego nie brakuje zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie. Tym samochodem naprawdę da się podróżować z kompletem pasażerów na pokładzie. Fotele są wygodne i mają niezłe trzymanie boczne. Kanapy z tyłu bez większego trudu pomieści 3 dorosłe osoby. Największy komfort będzie tylko w przypadku, gdy jadą tam dwie osoby. Dobre recenzje zbiera też bagażnik. Mała klapa chowa za sobą całkiem pojemny kufer. 503 l pojemności bagażnika to wynik bardzo dobry. Pomimo faktu, że mamy do czynienia z samochodem typu sedan, kufer nie jest zbyt głęboki. Cieszy też regularny kształt. Jako rekomendację mogę podać fakt, że w Megane udało mi się upchnąć niemal wszystko co przewoziłem wcześniej sporo większym Renault Talisman. Taka informacja już powinna dać naprawdę do myślenia.

Pod względem wyposażenia Megane Grandcoupe reprezentuje ścisłą czołówkę w swojej klasie. W testowanej przeze mnie wersji nie brakowało absolutnie niczego. Były wszystkie elementy zwiększające bezpieczeństwo a także komfort jazdy. Komplet poduszek powietrznych, ABS czy ESP to dzisiaj norma. Te elementy wyposażenia oczywiście znalazły się na pokładzie testowanego Renault. Oprócz wspomnianych wyżej Grandcoupe wyposażone było w klimatyzację automatyczną, dobrej klasy audio z dostępem do Android Car Play, kamerę cofania wraz z czujnikami oraz wyświetlacz head up. Ten ostatni chociaż przekazywał wszystkie niezbędne informacje potrzebne podczas jazdy zupełnie nie przypadł mi do gustu. To taki typowy gadżet, do którego trzeba się przyzwyczaić. Ma sprawiać, że nie odrywamy wzroku od drogi. W codziennym użytkowaniu nie jest to jednak takie proste.

W samych superlatywach mogę wypowiadać się zaś o silniku. Uturbiona jednostka z serii TCe dysponowała mocą 140 KM. To idealny silnik do tego auta. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów sprawiał, że auto było zrywne i dynamiczne w każdym zakresie obrotów. Jazda z zapasem mocy pod podałem gazu była czystą przyjemnością. Na słowa uznania zasługuje także dobre wyciszenie auta. Nawet przy prędkościach autostradowych w kabinie było cicho i można było bez trudu rozmawiać nie podnosząc przy tym głosu. Spalanie również zaskakuje. Zaskakuje ale tutaj w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Podczas dynamicznej jazdy z pełnym obciążeniem samochód potrzebował zaledwie 6,2 l na każde 100 km. Trzeba przyznać, ze to naprawdę dobry wynik. Megane ma jeszcze jedną zaletę – sporej wielkości bak paliwa. 50 l pojemności to wynik nieosiągalny dla wielu współczesnych modeli.

Renault Megane Grandcoupe prowadzi się jak dobrze. Samochód sprawdza się i w trasie i na mieście. Ma dosyć duży prześwit co sprawia, że nawet nieco wyższe krawężniki nie są wyzwaniem. Zawieszenie pracuje cicho i dobrze tłumi nierówności. Megane nie jest typem sportowca a pomimo tego dzielnie radzi sobie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Zapewnia świetne wyważenie pomiędzy komfortem resorowania a sportowymi aspiracjami. Tym samochodem aż chce się jechać.

Podsumowanie

Renault Megane Grandcoupe to świetny model. Jest dobrze wyposażony, jest dynamiczny i jest naprawdę przestronny. Ma wszystko to co niezbędne w podróży. Trudno znaleźć jakieś istotne wady modelu. Jest jednym z ostatnich przedstawicieli sedanów w klasie kompakt. To czyni go jeszcze bardziej wyjątkowym. Jeśli szukacie nietuzinkowego auta w klasie kompakt to ten model jest właśnie dla Was.

Tekst i zdjęcia: Paweł Oblizajek

6 thoughts on “Renault Megane Grandcoupe. Nic więcej nie potrzeba

  1. Karol says:

    Piękne auto. Nie wiem, czy miałbym czas, aby tak zadbanemu samochodowi zapewnić regularny przegląd. Nie zawsze można być pewnym, czy działają wszystkie części samochodowe Świętokrzyskie zakłady są podobno jednymi z najlepszych.

    Pozdrawiam: https://moto-enrico.pl/index.php/oferta/

  2. Anto999 says:

    Autko pierwsza klasa! Osobiście uważam, że takie samochody powinny mieć przymocowane naklejki ochronne na auto. Korzystam od wielu lat z usług jednej firmy i myślę. że mogę ją polecić z ręką na sercu.
    http://fable.net.pl/naklejki-ochronne-oklejanie-samochodow-aut-piotrkow/

  3. Autonowa.pl says:

    Prezentuje się rzeczywiście przyzwoicie. Jednak osobiście nie kupiłabym, ponieważ nie jestem zwolenniczką sedanów. Wolę małe miastowe auta, albo kombi. Jednak wiadomo, to rzecz gustu i osobistych preferencji.

  4. KamilDoma says:

    Nie każdy będzie w stanie docenić wsparcie, które udzielić może pomoc drogowa Stryków jest jednym z miast, w których realizowane są najwyższej jakości usługi. Znasz może taką firmę? Jeśli nie, to polecam: http://pomocdrogowazgierz.pl/

  5. Arkadiusz says:

    Autko pierwsza klasa! Ja jednak wolę rowery i szczerze to szukam czegoś, co umożliwi mi swobodną jazdę. W tym momencie, szukam miejsca, w którym mogę zakupić dobry bagażnik rowerowy na hak. Osobiście polecam sklep: https://www.automarekbis.com

Leave a Comment

Your email address will not be published.